søndag 12. januar 2014

TØFF BEGYNNELSE PÅ DET NYE ÅRET.

Godt nyttår.
Det har vært ei jul der jeg var i veldig dårlig form,jeg fåreslo at jeg kunne være hjemme så kunne resten av familien dra inn til Ramfjord der vi skulle feire julaften men det ville ikke Kristin at jeg skulle være alene hjemme for da skulle ho og være hjemme.Så da ble det bare å komme seg i dressen,vi kunne jo ikke ødelegge jula for barnebarn barn og ikke minst for sviger familien som hadde ordnet til selskap så vi dro og mat det spiste jeg som om jeg ikke hadde fått mat på fjorten dager.Men resten av kvelden var nok noe av det tyngste jeg jeg har vært med på.Jeghadde store problemer med å henge med,og etter jul har ikke formen vært mye bedre det har vært ganske mye smerter og dosene med morfin har økt .Men jeg får en dag i ny og ne som kan være bra og da får jeg tatt meg litt igjen.
Kristin er litt engstelig over hvor slapp jeg er men det tror jeg smertan som stjeler mye energi.Jeg har veldig dårlig matlyst og har tapt litt vekt.For en uke siden hadde vi mølja til middag og da spiste jeg som en voksen stor mann og dette skal vi gjenta ,en annen ting er at jeg ikke tåler øl og akkevitt eller i det hele tatt alkohol,da slår smertan veldig ut i skjelettet og hvis det er noen som har erfaring med dette så kunne det være interessant å vite,jeg spurte legen om dette men det hadde han ikke hørt noe om.
Den 14 skal jeg påCT røntgen jeg var for litt over en uke siden og tok nyre prøver og en uke senere fikk jeg beskjed om og ta nye prøver,hva det betyr får jeg svar på tirsdag når jeg skal på røntgen .
Mens jeg skriver blogg har Kristin kastet ut jula men det vel sikkert på tide,det går jo mot lysere tider og sola er her om 9 dager en fin vinter har det også vært så langt.

Willy.

4 kommentarer:

  1. Håpar det går betre med deg og at helsa tar seg opp att, i likheit med at dagane vert lysare og lettare.
    Tenkjer på deg og familien din.
    Helsing ei kona.

    SvarSlett
  2. Vil ønske deg et godt nytt år og lykke til.
    Håper du tar nok smertestillende, ikke noe vits i å ha mere smerter en nødvendig.

    Mvh: Einar F

    SvarSlett
  3. Smerter er et helvete og den tar all min energi, i tillegg er blodprosenten lav, kanskje jeg må ha litt påfyll sies det. Jeg tåler heller ikke øl eller sprit av noe slag, jeg blir veldig uvel. Når jeg nevnte det for legen før jul sa han at kombinasjonen alkohol og morfin var dårlig for hele kroppen, da snakket han ikke moral, men av erfaring med andre pasienter. Håper du har fått svar på alle prøver nå og at dagene går lettere.
    Hilsen fra Ole

    SvarSlett
  4. Hvordan går det med deg?

    SvarSlett