tirsdag 26. februar 2013

NY RUNDE

Nå har jeg hatt en ukes pause fra cellegift.Disse fem ukene har gått vil vel si kjempegreit med lite bivirkninger dvs at jeg har blødd litt neseblod i ny og ne og vært litt kvalm og smakssansene var begynt å bli litt dårlig,hår tap er noe jeg har begynt å få nå men ellers har jo formen vært helt topp.
Den25.2 var jeg til lege kontroll og vi var jo veldig spent på prøve resultatet,for de forrige gang var ganske eller for og si veldig dårlig.Denne gangen var de mye bedre PSA var gått ned fra 73 til 56 og ALP som var kritisk høy var gått ned fra 971 til 360. Blodprosenten var litt lavere å det var ikke like bra 11,5 til 11,1,men det får vi håpe retter seg etter at jeg nå er begynt å spise litt sunnere og NBG den følger meg.
Nå skal jeg ha fire kurer,slipper unna den femte i forbindelse med ferie og jeg skal ha legetime den 8.3 og sansynligvis ny runde med cellegift.
Siden forrige innlegg har ikke så mye skjedd jeg er fortsatt i halv jobb å det går bra ,jeg har tatt fram gammel hobby som er å male ellers så har jeg altid gitaren i nerheta.Sist lørdag var vi i 60 årsdag til en kammerat å det var en fest som varte til langt ut på morgenen det vil si  kl 5 om morgenen bestilte vi taxi hjem,ja det var et kjempe selskap.
Så nå får vi håpe på ro og fred i noen uker til vi reise til Kypros i  påsken.

Willy.

5 kommentarer:

  1. Hei igjen Willy.
    Så godt at kuren din har gått bra og at formen din ikke er verst.
    Det er ikke like bra med min far og jeg er usikker på hva vi kan håpe på fremover. Formen hans har blitt drastisk dårligere siden jul, og selvom han har hatt god smertelindrene effekt av stråligen, har han det ikke bra mentalt og er også svært svekket fysisk. Han spiser dårlig og kroppen greier heller ikke ta opp næringen optimalt, han veier nå 48 kg!
    Psa har steget fra 53 i Jan til 120 og alp er steget til over 300. Men han har fått klarsignal for å begynne cellegift, og setter i gang førstkommende tirsdag. Jeg må si be er spent på om han er sterk nok tilå takle eventuelle bivirkninger... Så langt har vi desverre ikke fått noen oppturer, men det er lov å håpe... Hilsen Jeanette.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Jeanette
      Det var trist å høre at det ikke går bra.Har han prøvd med nærings drikker non av dem er vist ganske god, noe de anbefalte til meg på kreft pol selv om ikke jeg har tapt noe særlig vekt å har bra matlyst.Håper han vil tåle cellegift og eventuelle bivirkninger.Får håpe han får god virkning av behandlingen og da vil sikkert det mentale styrke seg.
      Jeg skjønner at jeg er heldig som er i så pass god form.
      Ønsker dere lykke til,det er veldig fint at du er der for din far.
      Willy.

      Slett
  2. Veldig interessant å lese bloggen din Willy, og også hyggelig å lese at man kan leve godt selv om man har fått spredning. Min har har ganske nylig fått vite at han har spredning til skjelettet. Antageligvis har det ikke kommet langt, for de måtte ha mange bilder og blodprøver for å bekrefte diagnosen. Han skal nå begynne med stråling for å bremse utviklingen.

    Et spm til både deg Willy og Jeanette.: Jeg leser om mange lovende legemidler som f.eks. Alpharadin (http://www.aftenposten.no/okonomi/Kan-forlenge-livet-til-kreftpasienter-7020428.html) og Zytiga (http://www.ntbinfo.no/Janssen-Cilag/Nytt-fremskritt-i-behandlingen-av-prostatakreft.18313/?type=bysector&searchKey=3bbb6dc3-2ba6-11e1-9bda-63a4e8741abb&rubricId=2&pageIndex=1). Vet dere om dette mulig å få i Norge? Etter hva jeg har lest av studier så virker de bra på mange pasienter, selv om de koster skjorta (Zytiga ser ut til å koste 30000/mnd, men det går an å søke refusjon).

    Jeanette: god bedring til din far!

    SvarSlett
  3. Artig å høre du har tatt fram malerskrinet igjen! Bare husk å låse det inn, slik at ikke jeg og Tommy finner på å dekorere kjøkkenet deres igjen! :-P

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Mats.
      Tommy var hjemme i helga å jeg glemte å låse ned sakene men det gikk bra han var jo alene å hadde ikke noen å pønske ut påfunn med.

      Slett