tirsdag 9. april 2013

FERIEN OVER.

Der var vi tilbake etter en fin ferie på Kypros.Været var bra rundt 20 grader men en god del vind.Mye god mat å drikke selv om jeg ikke har fått smakssansene i orden etter forrige cellegift.
Nå er jeg i gang på ny kur jeg hadde legetime og evaluering i går og cellegift.Jeg skal ha 4 kurer til og da håper jeg at det blir stopp over sommeren.
Prøvan denne gang viste at PSA var gått ned fra 56 til 40 og det er jo bra ALP har steget fra 360 til 410 det er ikke bra blodprosenten er gått ned fra 12 til 11,5.
Formen har ikke vært like bra nå i det siste,i dag var jeg veldig sliten etter jobb, sjefen slapp meg et kvarter tidligere hjem jeg vet ikke om det vistes på meg at jeg var sliten men godt var det.Nå har jeg begynt å få litt vondt i høyre fot igjen men jeg har jo vært helt fin i mer enn tre måneder så det har vært ei fantastisk tid så vi får se det behøver ikke bli så galt.
Nå er det snart vår selv om det har snedd søkkanes mens vi var borte.I går da jeg kom fra behandling satt to store hegre nede i sjøkanten her og senere fikk jeg se tjelden for første gang i år så våren den er på gang.

Willy.

2 kommentarer:

  1. Hei Willy!
    Så bra at ferien var fin, det var godt for dere tenker jeg. Håper kuren du skal i gang med går bra og uten for mange bivirkninger.
    Med min far går det ikke bra desverre og vi forbereder oss så godt vi kan på slutten. Han har bare fått cellegift en gang, han har vært for svak for videre kur. Alle prøver går feil vei, og alt tyder nå på at benmargen er i ferd med å gi etter. Han er fryktelig tynn, og det er hjerteskjærende å se han... Han er nå på palliativ avdeling og har det etter forholdene greit. Det som nesten har vært mest slitsomt og gjort en allerede vanskelig situasjon, nesten uholdbar, er det å oppleve et helsevesen som ikke fungerer. Jeg er selv sykepleier og har daglig kjempet for at pappa skal få det han har krav på, det er ikke sånn det skal være og stakkars de som ikke har noen som kjemper for dem.
    Dette ble en trist oppdatering fra meg, men et lyspunkt har vært å følge din blogg. Jeg ønsker deg og dine alt godt. Hilsen Jeanette.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Jeanette.
      Det var veldig triste nyheter jeg hadde håpet at han kunne klart cellegift og hatt virkning av den.Det er i allefall godt at han får god palliativ behandling.
      Det er jo forferdelig at det skal være nødvendig og kjempe mot helsevesenet for å få det man har krav på.
      Jeg og kona ble sittende og prate om dette og håper du har noen som du får hjelp og støtte hos når det røyner på.Det er veldig vanskelig å være i denne situasjonen.
      Jeg ønsker deg alt godt.

      Vennlig hilsen Willy

      Slett