torsdag 30. mai 2013

PÅ SYKEHUS.

Plutselig hang Kreta turen i en tynn tråd.Natt til søndag fikk jeg smerter i høyre fot den føltes kald og vissen i fotsålen mens smertene satt i låret,jeg prøvde å døyve smertene med morfin men det hjalp lite.Jeg har fått beskjed om at når sånne ting dukker opp måtte jeg ta øyeblikkelig kontakt fordi dette kan gi varige nerveskader,så mandag tok vi kontakt kontakt med kreftpol å ble sendt opp på sengepost for så å bli innlagt.
Vi fortalte om problemet og at vi skulle på ferie lørdag,legen vi fikk sa at det må vi klare å jeg ble sendt til  MR røntgen og vanlig røntgen av hofta.Når svaret kom lå det flere vurderinger på bordet,det ene var ti strålinger det andre var tre strålinger og det siste var en kraftig dose og heldigvis kunne det siste alternativet brukes.Det viste seg å være en svulst i ryggen så jeg fikk medrol for å minske hevelsen og litt senere stråling.
Jeg ble utskrevet i dag og helsa kjennes veldig bra å jeg er takknemlig for god behandling på kreftavdelingen slik at jeg nå kan reise på lørdag.
Det kan bli en bra 60 års dag på Kreta.

Willy.

4 kommentarer:

  1. Hei Willy:)
    Du er en tøffing! Håper dere koser dere på Kreta og at dagen blir feiret med brask og bram!!
    Pappa skulle blitt 64 år i går, men døde dessverre 4.mai:( Det gikk fort mot slutten... Det som ble mest avgjørende var at kroppen ikke tok opp næring han ble aldri sterk nok for noe mer behandling.
    Ønsker deg en fin 60 års dag og håper du får en lang og god periode fremover med dine kjære:)
    Klem og gode tanker fra Jeanette.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Jeanette.
      Takk for melding.Det var trist å høre om far din å det er vel slik at når kroppen ikke får næring nok da er det vel ingen ting som virker som virker lenger.Men når kroppen sliter som verst med smerte og utmattelse og man føler at man ikke klarer å komme tilbake igjen da har jeg tro på at det må være godt å få fred.Jeg håper det går bra med deg etter dette.
      Jeg kom meg i god form å har hatt en flott ferie.
      Jeg ønsker deg alt godt.
      Willy.

      Slett
  2. Hei Willy
    Jeg er vel litt i samme situasjon som deg. Har holdt på med hormon- og stråleterapi over en seks års periode og har hatt min tiende cellegiftbehandling. Spredning til mange steder, men mest i bekken og rygg. Reiser av og til til Spania og lurer på: Har du en spesiell reiseforsikring eller regner du med å f.eks kunne få dekket hjemreise hvis du plutselig ble dårligere? Jeg har lest vilkårene i min helårsforsikring og det ser nesten ut som om de ikke vil dekke hjemreise hvis det akutte har sammenheng med kreften. Jeg spurte legen, men fikk ikke noe fornuftig svar.
    Mvh
    Kristian

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Kristian
      Jeg fikk svar på spørsmålet som du stiller.Det var opplysende svar så hvis du går inn på kommentarer så ligger den der.
      Takk for at du nevnte dette spørsmålet.
      Willy.

      Slett