torsdag 5. desember 2013

LITT MER SMERTER

Akkurat nå sitter jeg og skriver blogg sånn passe sløv og ikke helt smertefri.Jeg har måtte ta litt mer morfin enn jeg gjør til vanlig.Jeg var til kontroll den 25/11 og prøvene var ikke så verst ,ALP var gått ned fra  632 til537 men den er fortsattfor høy.PSA har steget fra 23 til 29 men det var ikke noe dramatisk endring,ellers var blodprosenten på 13,1 og så god har den ikke vert på lenge.Den siste tiden har jeg hatt litt mer smerter så jeg har brukt 5 milligram morfin på natta bare for å klare å sove men jeg har måtte opp om natta åta sterkere morfin.
Jeg befinner meg nok nå i nedover bakke men jeg må no vel klare å komme meg opp igjen.Jeg jobber nå bare 25% og det ser ut som at det er nok,det nærmer seg uføretrygd.
Konami ho Kristin og søstra og datter mi er reist til østlandet for og hente svigermor som skal være hos oss i jula,de skal være borte i 5 dager.Jeg på å komme meg ibedre form til de er hjemme.
For en tid tilbake hadde jeg og Kristin diskusjon fordi jegsnakket om og avslutte bloggen,mitt argument var at den skulle være optimistisk men når man nå møter mer motgang så blir nå det vanskelig,men kona mener bestemt at jeg skal fortsette.En liten opplysning til slutt.
På sukehuset i Tromsø og også i andre byer har kreft foreningen senter det kalles vardesentret som er for pårørende og pasienter der man kan møte folk i samme situasjon og det serveres kaffe kaker og de har også noe somm kalles likemenn det vil si at du kan få møte noen med samme diagnose som deg selv .De arangerer pårørende kurs og har ellers en hel del del andre aktiviteter .Hva er pårørende ,det behøver ikke være nær familie det kan være en god venn eller lignende.

Ha ei god før juls tid.
Willy.

4 kommentarer:

  1. Hei Willy. Så flott at du har remedier som kan ta brodden av de smertene som rir. Jeg håper at du fortsetter med bloggen. Du beskriver sykdomsbildet og livet med sykdommen på en folkelig og lun måte, ispedd den optimismen som du står for. Fint at du nevner Vardesenteret. Jeg har truffet folk som knytter vennskap gjennom å oppsøke Vardesenteret. Jeg har fått venner der og vi har hatt utflukter ilag. dette har spesiellt vært karer som var til strålebehandling og bodde på Sykehotellet. jeg ønsker deg og hele familien din ei fortsatt fin adventstid og ei fredelig julehelg.

    SvarSlett
  2. Du må henge med, Willy, det kan være godt, ikke minst for deg, men også for andre å få skrevet ned noen tanker og følelser. Til Vardesenteret kan du ta med en god venn, det regnes som pårørende, ellers kommer du til å treffe likemenn der. Det kan være godt å treffe andre i samme situasjon, de vet hva du snakker om, og de er ikke bekymret på samme måte som kona og familien. Ha en så smertefri adventstid og jul du bare klarer.

    SvarSlett
  3. Jeg vil også at du fortsetter å blogge:-) jeg syns da du virker som en positiv fyr, men også en ærlig en. Akkurat nå virker det ikke å være så bra å være deg. Og da er det jo greit å si det. Og ting kan snu. Det viktigste er at du blir smertefri.

    SvarSlett
  4. Jeg har lest din side med stor inntresse da jeg er i samme situasjon som deg.
    Så når ting ikke har gått så bra med prøvene som jeg tar regelmessig,har det vært positivt å følge med på hvordan det går med deg å hente innspirasjon,for og takle hværdagen.Håper at det går bra med deg og at du kan fortsette og skrive på bloggen.Ønsker deg en god og smertefri adventstid.

    SvarSlett