onsdag 16. januar 2013

NY CELLEGIFT OG OPPSTART PÅ JOBB

Der var jeg i gang på ny cellegift, det var vel kanskje på tide blodprøvene hadde steget ganske mye PSA har steget fra 59 til 73.ALP har steget fra 66o til 971 det er jo ganske mye.Jeg kan ikke kjenne noen negativ utvikling i kroppen jeg har vært i veldig god form etter nytt år,ingen smerter.Det var vel nesten som legen undret seg da jeg fortalte det.
Tirsdag startet jeg på arbeid igjen og det gikk veldig bra,jeg fikk en rolig start uten noe tungt fysisk arbeid,fint å treffe gjengen på jobb igjen.Nå er jeg litt spent på utviklingen om det blir mye bivirkninger og hvordan kuren virker,jeg får første svar 25.2.Kristin og barna våre datter og sønn tror jeg er ved godt mot det er bra, jeg synes det er trist når de engster seg pga min dårlige form.
Nå er som tidligere nevnt formen helt glimmrende å det merker jeg på  familien også.Nå ser jeg fram til soldagen på mandag,håper sola viser seg.

Willy

2 kommentarer:

  1. Hei igjen Willy, og godt nytt år:) så fint at du er smertefri og ved godt mot, også på tross av at psa og alp- verdiene har steget. Pappa har hatt veldig store smerter og fikk endelig lagt han inn for smertelindring fredag før nyttår. Ting har tatt veldig lang tid, men førstkommende mandag begynner han med stråling. Krysser fingrene for god effekt av strålingen slik at dosen morfin kan trappes ned. Han står på veldig høy dose og blir trøtt og sløv, han blir smertelindret, men langt fra smertefri. Det vil bli vurdert cellegift etter strålingen.
    Lykke til med cellegiftkuren, håper du slipper unna uheldige bivirkninger. Hilsen Jeanette.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Jeanette.Godt nytt år.Ser at behandling ennå ikke er startet det synes jeg var lang tid.Det var trist at det tok så lang tid før han ble lagt inn å fikk smertelindring han, burde fått komme inn mye tidligere.Håper at strålingen tar smertene.
      Han bør vel få cellegift,jeg har hatt god virkning av Taxotere og det er jo kommet en ny type som heter Jevtana.Den har jo vist gode resultater og i tillegg har man Zytiga som legen min kaller for vidunder pille.Den kommer etter cellegift.
      Håper han får behandling som gir god virkning.
      Lykke til.
      Willy

      Slett