søndag 28. oktober 2012

                                OM BEHANDLING OG BESØK PÅ VARDESENTRET

Takk Linnea for kommentaren,så bra at du synes at morfars blogg er fin.
Mandag 22.10 var jeg på sykehuset å fikk Zometa,der kom jeg kom jeg i prat med en mann som hadde samme diagnose som meg.Det jeg fikk høre var at han hadde ikke samme behandling som meg,han fikk ikke Zometa som jeg har fått i to år nå.
Zometa hadde min kone lest om og vi møtte en på Montebello som fikk det
.Zometa skal styrke skjelettet og redusere mengden kalsium i blodet.
Min kone leste om forskning som viser større overlevelse og reduksjon av svulster på brystkreft pasienter med spredning,de mener også kan virke på prostatakreft med spredning.Da vi kom tilbake fra Montebello tok vi opp med legen om ikke dette kunne være noe for meg, noe han syntes var en god ide.Jeg har tro på at denne behandlingen har hjulpet meg.
Etter behandling mandag var  jeg på vardesentret,et støttesenter for kreftrammede og pårørende i regi av kreftforeningen og unn.
Det var intressant å se hva de driver med,der kan man møte mennesker i samme situasjon.Man kan få informasjon om det meste, de arangerer turer og fysisk aktivitet og gir juridisk rådgivning og mye mer.Vardesenter finnes i Oslo Trondheim og Tromsø.Da jeg var innom ble jeg veldig hyggelig  motatt av Janne hun disket opp med kaffe og kake og jeg fikk mye informasjon,det jeg fikk se å høre virket veldig bra så jeg vil anbefale dette.
På lørdag blir det fire år siden jeg fikk diagnosen,og hvem skulle tro at jeg sitter her i den gode formen.

Willy.   
 

1 kommentar:

  1. Hei!

    Jeg er journaliststudent og skal skrive om movember (det er en slags aksjon som pågår hele november, hvor menn lar barten gro for å støtte menns helse og mot prostatakreft.

    Har du mulighet og lyst til å være med i et intervju ang prostatakreft og movember? Dette er kun en skoleoppgave, og vil ikke bli publisert noe sted.

    Vil gjerne ha svar på mailen min: marte.marie.frisell@gmail.com

    På forhånd, takk!

    Mvh,
    Marte Marie Frisell

    SvarSlett