søndag 4. mars 2012

Tilbakeblikk



Jeg fikk diagnosen prostatakreft med spredning til skjelletet i november 2008.
Kona jaget meg til fastlege i mars 2008 på grunn av slapphet og dårlig søvn da jeg måtte på toalettet opp til 10 ganger om natta. Fastlegen gjorde en del undersøkelser og det ble etter et par måneder tatt PSA-prøve og den viste en verdi på 13. Jeg ble henvist til sykehuset i juni, kom inn i september og det ble tatt biopsi. PSAen var da 26.
I november fikk jeg resultatet av biopsien det var kreft i alle 10 prøvene. Det var veldig høy gleason-verdi som måler aggressivitet. Den var på 9 på en skala til 10.

Prognosen for denne typen kreft er dårlig. For min del ble det sagt et år til halv-annet. Jeg vet ikke hva jeg tenkte. Kona ble forskrekket over at det var spredning, selv om hun var forberedt på kreft i prostata. Vi fikk det travelt og tenkte at det er mye som må ordnes før jeg rusler.


 Å fortelle familie og venner

Det tyngste øyeblikket var å ringe å fortelle datter og sønn om resultatet. Da randt det noen tårer hos meg. Kona mi hadde det tungt men jeg tror at det er verre å være den andre parten - det er tross alt den som blir igjen. Mine tanker rundt dette er vel og at jeg alt i alt er litt heldig. Barna våre er voksne å klarer seg bra og kona mi er veldig flink og klarer seg veldig godt. Angst er noe som naturlig nok kan følge en slik sykdom. Som jeg nevnte er både kona og barna mine selvstendige og klarer seg fint. Dette i kombinasjon med at jeg ikke er redd for døden tror jeg er årsaken til at jeg ikke har vært plaget av denne angsten. Hvis du klarer å lete fram noen lyspunkter tror jeg det er noe som kan hjelpe veldig.


Kolleger antok at noe ikke var som det skulle. Jeg var slapp og sliten på jobb, og i perioden rett før diagnosen kom var jeg også borte en del timer fra jobb på grunn av legebesøk, prøver osv. Jeg "kjøpte meg forståelse" ved å være åpen om dette, så kolleger fikk vite om situasjonen relativt raskt. Reaksjonen kom i form av en lang navneliste med lykke-ønsker, blomster og Cognac. På nytt ble følelsene satt i sving. Det er en helt fantastisk gjeng jeg jobber med...





Framover skal jeg skrive litt om medisinering, kostholdstips, hvor man kan søke hjelp og mer om mine erfaringer; i håp om at det kan hjelpe noen som er rammet, eller deres pårørende.

- Willy

3 kommentarer:

  1. Synes dette er en veldig viktig og bra skrevet blogg, gleder meg til å følge den videre

    SvarSlett
  2. Jeg er 15 år gammel. Jeg ble født med HIV, min mor gikk bort på grunn av HIV-infeksjonen, og jeg angrer på hvorfor jeg aldri møtte Dr. Itua. Han kunne ha kurert mamma for meg, fordi det var enlig mor for moren min at jeg kom over Dr. itua-helende ord. online om hvordan han kurere forskjellige sykdommer i forskjellige raser sykdommer som HIV / Aids Herpes, Parkison, Astma, Autisme, Copd, Epilepsi, helvetesild, forkjølelsessår, infertilitet, kronisk fatiguesyndrom, fibromyalgi, kjærlighetsspell, prostatakreft, lungekreft, glaukom ., psoriasis, levercirrose, grå stær, makuladegenerasjon, Chrons sykdom, smittsom mononukleose., hjerte- og karsykdommer, lungesykdom. forstørret prostata, osteoporose. alzheimers sykdom, psoriasis, bipolar lidelse, demens., tach sykdom, brystkreft, blodkreft , Kolo-rektal kreft, kjærlighetsformulering, kronisk diaré, atxi, leddgikt, amyotrofisk lateral skoliose, fibromyalgi, fluorokinolon toksisitet syndrom fibrodysplasi Ossificans Progres Sclerosis, svak ereksjon, brystforstørrelse, Helse les, stivkrampe, kikhoste, tuberkulose, polio og difteri) Diabetes Hepatitt til og med kreft. Jeg var så spent, men skremt samtidig fordi jeg ikke har kommet over slike ting på nettet, så kontaktet jeg Dr Itua på Mail drituaherbalcenter@gmail.com/ . Jeg chatter også med ham på appen +2348149277967. Han forteller meg hvordan det fungerer, så sier jeg ham at jeg vil fortsette. Jeg betalte ham så raskt. Postkontoret i Colorado at jeg mottar urtemedisinen min innen 4/5 arbeidsdager. og her lever jeg sunt igjen, kan forestille meg hvordan gud bruker menn til å manifestere verkene sine. Jeg skriver i alle artikler på nettet for å spre gudsarbeidet til Dr. Itua urtemedisin, Han er en stor mann.

    SvarSlett